tisdag 18 februari 2014

New York. Dag 5.

Dagen startade på "Target", en storhandel som finns över hela USA. Otippat nog så har de grymma löparkläder, upptäckte detta i Los Angeles förra året. Passade på att fylla på med långärmade träningströjor och löparjackor för olika väder och temperaturer. Nu kan inget väder stoppa mig!

Efter en lunch på "The counter" (en restaurang där man skapar sin hamburgare genom att fylla i ett formulär på sin beställning, gott!) fick jag ÄNTLIGEN till det där med en dansklass på "Broadway dance center". Jag och Tove gick på en dansklass som heter "Theater", jag älskade det!!! Dans med mycket fokus på uttryck. Passade mig som handen i handsken:)

Idag gick inte så många musikaler, kanske behöver artisterna ledigt ibland. Detta gjorde det svårt att få biljetter till ett bra pris men efter en lång jakt och mycket spring mellan olika teatrar hamnade vi på "Mamma Mia". Måste faktiskt vara lite gnällig och säga att den kunde varit bättre, kanske börjar jag bli lite bortskämd nu när jag fått se så mycket på en gång... Imorgon hoppas jag verkligen att vi lyckas lägga vantarna på biljetter till "Wicked", har så länge drömt om att få uppleva den...

Dagens äckligaste mat lyckades Lisa beställa in när hon fick en soppa med en stor blöt brödbulle i. På bilden ser det ut som glasskula men det är alltså en stor blöt bulle... Uäck!

Imorgon blir det mer dans och sånglektioner:)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar