tisdag 25 februari 2014

New York. Dag 6.

Denna dagen var jag sådär "duktig". Först åkte jag, Frida och Tove till "Broadway dance center" och tog en klass i Jazzfunk. Hjärnan fick sig en riktig omgång med en lång och klurig koreografi, när man väl började få in stilen så var lektionen slut... 

Ännu en dag med lunch på "The counter", alltså så sjukt fräscha hamburgare!

Sen tog jag mig ensam ut till "Prospect Park" i Brooklyn och letade upp sångläraren som jag bokat tid med, Tammy Wynett. Vi hade en underbar timme ihop! Det var väldigt annorlunda från hur jag jobbat med sånglärare förut. Jag fick bland annat stå hela lektionen och stirra på migsjälv i en spegel. Fick mycket att tänka och öva på så kände verkligen att det var väl investerade pengar:)!

Tog mig sedan tillbaka till Manhattan och fick äntligen uppleva musikalen "Whicked"! Den var precis så bra som jag hade hoppats! Grymma solister!

Det enda som jag tycker är lite synd med samtliga musikaler jag sett på Broadway är att ljudet är för "perfekt" och ganska lågt. Känns mer som att man lyssnar på en skiva än att det är live. Jag gillar hög volym! Vill känna att jag är i musiken... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar