tisdag 25 februari 2014

New York. Dag 7.

Jag reste till New York med mina finkulturella vänner och idag blev verkligen deras dag!

Samtliga ville åka till "MoMa", ett stort konstmuseum i New York. Jag var inte alls sugen men gav det ändå en chans. Vem vet, jag kanske skulle älska det?! ... Det gjorde jag inte. Målningar är inte min grej och fotoutställningen (som jag ändå hade hoppats lite på) var inte alls bra. Jag blir lite irriterad! Vem har bestämt att en 5 sekunder lång film på en fotboll som rullar in i ett hörn är dyr konst? Eller att ett uppochnervänt durkslag sprejat i silver är nyskapande? Blä! Haha! Fick med mig Amanda på att avverka stället innan lunch. På 1,5 h hade vi sett alla 5 våningar, då hade de andra sett en... Jag och Amanda hängde istället i lite klädbutiker och köpte otroligt goda cookies på "Levain bakery". 

På kvällen ville alla (utan jag) äta indiskt. Jag tänkte att vem vet, denna gången kanske jag älskar det!?... Det gjorde jag inte. Allt smakade bara koriander! Dyrt var det också. Men underbart sällskap! Jag älskar mina finkulturella vänner:)

Finkulturella dagen avslutades med ballettföreställning på "American balett". DET var häftigt, så otroligt duktiga dansare. De fick allt att se så enkelt ut!

En fantastisk fotograf har fotat dansarna i ensemblen och dekorerat golvet vid ingången till teatern med ett jättefotografi. Så snyggt! Samma fotograf dekorerade muren mellan Israel och Palestina med stora porträtt som vi såg när vi var där och dansade tillsammans 2007. Kul sammanträffande! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar